úterý, srpna 19, 2008

19.08.2008 Kalmir (15:49): (moh bys napsat nejakej post o tom, jak ta skola funguje, resp. kolik ti dala)

Enforex je španělská druhá největší jazyková škola s dalšíma pobočkama ve spoustě států Latinský Ameriky. Má vlastní školní budovy, učebnice, ročně dvacet tisíc studentů apod. a tak jsem čekal spíš masovej přístup a jen pomoc při učení. Nicméně ve třídě jsme se během prvního tejdne scházeli plus mínus tři. Pozdějc náš počet sice postupně narůstal, ale současný maximum 8 lidí, z nichž se tři neprojevují, je pořád hodně malá skupina. Navíc jako všechno závisí na jednotlivcích, vyučujících a z pěti se kterými jsem se setkal byli čtyři celkem nadšení (aspoň vypadali že se nenudí), jsou vždycky skvěle připravení, je s nima radost mluvit. Třídy jsou malý, klimatizovaný, útulně vybavený moderním nábytkem, navíc jsme všichni zhruba stejnýho věku a tak jde celý dopoledne kromě procházení gramatiky spíš o docela zábavný neformální povídání u kulatýho stolu. Těch pět hodin i po skoro měsíci utíká jako nic. Mimo školu se sice snažíme, jinak ale převládá angličtina, i tak bych srovnal tejden tady tak s třema měsícema ve škole, kde jsem měl tři hodiny čístýho času tejdně.

Jedinej problém je že je to moje první setkání se soukromou školou, ne zrovna levně placenou, která je mimojiné v nabídce Student Agency a podobných společností. Takže druhý dva týdny byla škola plná 15-17letých dětí, který v Madridu trávili čtrnáct dní z donucení, odbíhali na cigára a některý neřekli za celou dobu ani slovo španělsky. Kanaďanka Betty zase uměla jen necelou polovinu abecedy a tak šlo všechno hrozně pomalu. Teď už to zase odsejpá. Sice je nás 8 ale všichni se snaží něco dělat a tak je tenhle tejden hned po tom prvním nejlepší. Už ho bude moct trumfnout jen ten příští. Páteční letenku jsem si odložil až na poslední srpnovej den a tak mi tady zbejvá ještě celých 12 dní.

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Dobrej titulek :-)

Tomik řekl(a)...

Asi nějakej kvalitní autor :-)

Anonymní řekl(a)...

Na kolik vyjde titulek na tomhle webu?

Tomik řekl(a)...

Pošli nějaký drobný a uvidíme co s tím půjde udělat:)

Anonymní řekl(a)...

Cauka, taky jsem vyzkousela Enforex - v Barcelone. Docela draha zkusenost.Zrovna jsem se tu naskytla v tydnu, kdy meli statni svatek a zjistila jsem, ze i kdyz jsem si ty hodiny zaplatila, tak je nedostanu a ani mi penize nevrati. A o tomto Te neinformujou predem, takze nemas sanci si to prelozit na jiny tyden, kdy tu svatek nemaji a dostal bys za cos zaplatil. Radka