neděle, září 02, 2007

International night

Tak cesta v pohodě. Na letišti jsem byl sice nějakej špatnej že mi najednou bylo skoro do..ne, smích to nebyl :-) Ale tak jsem teda nakonec dorazil. Let krátkej, a potom první kontakt s pověstnýma vlakama. Je zajímavý pozorovat jejich vypravování..pro výpravčí je nejdůležitější vteřinovka. Jakmile začne o moc přesahovat plánovanou minutu odjezdu, začnou všichni panikařit, snažit se všechny nahnat dovnitř jako by šlo o život a vyrazit. Ale odjezdy když je přímo na 12ce jsou teda častější. Docela vtipný. A ještě tak jako pěkně čisto, ticho, tady prostě nejsou za trest.


Buddy systém tady taky funguje, na nádraží na mě čekala Sandy, že jí prej ve žlutým svetru nepřehlídnu. Trochu amerika, širší než delší takže bych jí nepřehlídnul ani v pytli od brambor..navíc do hostelu stejně netrefila takže jsem s telefonem a itinerářem navigoval spíš já jí. Hlavně že se chlubila jak tu žije od mala a adresu jsem jí posílal den dopředu. Ale dobrý, aspoň vypadala že se snaží. Blízko centra jsem na poslední chvíli sice sehnal už jen hostelový shared bedroom pro 4, ale na pokoji to docela šlo, takovej normální sobotní večer. Starší Izraelec docela pěkně vyprávěl o náboženství a politice, 31letej Holanďan z Utrechtu na sólo víkendu v Antwerpách si čet Kafkovo Proces, znal nazpaměť Švejka a celýho Hrabala. Po dočtení kolem půlnoci vyrazil na tah a vrátil se před snídaní. Kamarádi že jsou prej blbci všichni už v chomoutu, takže jezdí na pánský jízdy sám. Tak jo:-) S biologem, německým kolegou z University of Antwerp který je tu na týdenní výzkum, jsem si povídal ráno u švédskýho stolu, ale večer spal pět minut po vstupu do pokoje a tak já hned za ním.

Na hlavní shopping straat je to kousek, wifi hotspot u McDonalda jsem našel taky snadno. Jenom croissant jsem si objednal až napotřetí až když jsem na "r" nasadil už trochu oposlouchané zachrochtání. Takže prosím jednou coffee aaa jeden rrCRrrOISrrAAN. Úspěch..stálo to za to. Dokonce dva a byly ještě horký, hmm. Kurs se ale stejně bude hodit, němčině se to zase tak nepodobá a jsem ze všeho docela zmatenej. I když možná míň než tam nahoře z tý Helsinský maďarštiny, viď.

Jinak jsem neviděl moc normálních lidí. Víc než polovina je arabášů, potom spousty ortodoxních židů, afričanů. Navíc skoro nikdo nemluví anglicky a dokonce ani dutch..tak snad zítra ve škole.

3 komentáře:

Luban řekl(a)...

No hele bydlim s Rakušákem a Mexičanem, takže zatím jsem oprášil jen své znalosti Němčiny a Španělštiny na Maďarštinu se budu muset teprve juknout...

Anonymní řekl(a)...

No a s tim "ch", mozna by pomohlo poridit si rymu.. Pak kdyz si budes chtit odkaslat tak to pujde samo a budes mluvit jak rodilej Belgican, zarucuju ti ze rozdil nikdo nepozna. A nebo mozna jeste by bylo lepsi zkusit odplivnout a tahnout to az z palce od nohy, ale nechci to rozmazavat. Btw, myslim ze slovo "chrchel" je prevzaty z vlamstiny:) A nebo zkus parkrat kouknout na nejaky dily Trpaslika, kde Kryton mluvi gelfsky:)

Tomik řekl(a)...

Jo, někdy mám fakt pocit že chrochtaji gelfsky, jen tak z legrace..uvidim dneska ve škole. Spíš abych prozkoumal jestli z flámštiny pochází slovo flámovat :-)